БНБ започва да разпространява брошура за банковите спорове. Целта на тази брошура е да информира клиентите на банки къде да потърсят правата си, в случай че те смятат, че банката е нарушила техните права или заобиколила законодателството. Това съобщи Даниела Бобева, директор Дирекция "Международни отношения и европейска интеграция" към БНБ на семинар в Банкя. Брошурата информира, че клиентите могат да се обърнат към Помирителната комисия за платежни спорове. Пред нея всяка от страните по спора може да изложи позицията си и да се запознае с всички факти и аргументи на другата страна.
Разглеждането на спора от комисията няма за цел да замести съдебните дела. В брошурата е записано, че засегнатата страна отправя писмено възражение към помирителната комисия в свободен текст на български език, което съдържа трите имена, ЕГН и адреса на засегнатия. Ако става въпрос за фирма, задължително трябва да се посочи наименованието, седалището и адресът за кореспонденция заедно с имената на законните представители и пълномощници. След като разгледа всичко необходимо, до един месец комисията представя помирително предложение за решаване на спора.
За производството пред помирителната комисия не се дължи никаква такса за завеждане или за разглеждане на спора за разлика от държавната такса, която се плаща в съда. Само в случаи, когато се представя експертиза или е нает адвокат, се плащат разноските. До момента помирителната комисия е решила 5-6 случая за платежни спорове. Тя се състои от двама представители на Асоциацията на търговските банки и двама от Комисията за защита на потребителите. Председателят на комисията се определя от БНБ.
Източник: Bgnes.com